Etsi koulutusta 👉

Olet kekseliäs uudistaja!

Itsevarmana tyyppinä sinulle ei tuota vaikeuksia napata vetovastuuta ja verkostoitua etenkin samanmielisten ihmisten kanssa. Lisäksi inspiroit mielelläsi muita.

Hei kekseliäs uudistaja 🚁

Olet itsevarma, tulevaisuuteen katsova ja tavoitteellinen tyyppi. Sinussa yhdistyvät käytännöllisyys, analyyttinen ajattelukyky sekä halu olla vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Uteliaisuutesi takia sukellat mielelläsi pohtimaan haasteisiin erilaisia ratkaisuja. Olet arvokas edistyksen eteenpäinajaja!

Vahvuutesi 💪

• Kyky muuntaa innovatiiviset ideat käytännön ratkaisuiksi.
  • Vahvat ongelmanratkaisutaidot, niin analyyttista ajattelukykyä vaativien kuin luovienkin haasteiden äärellä.
  • Luontainen taipumus johtamiseen ja yrittäjyyteen.
  • Yritteliäs asenne, jonka ansiosta uskallat tarttua eteesi tuleviin haasteisiin ja mahdollisuuksiin.

Vahvista näitä 🧠

• Kehitä joustavuuttasi, vaikka toimitkin mieluiten vakaissa ympäristöissä vakiintuneiden rutiinien äärellä.
  • Delegointitaidot: saatat haalia omalle tarjottimellesi liikaakin tekemistä.
  • Harjoittele kärsivällisyyttä, niin pääset sukeltamaan entistäkin syvemmälle sinua kiinnostaviin aiheisiin.
  • Työstä vuorovaikutustaitojasi, niin et tule turhaan töksäytelleeksi muille.
  • Opettele toimimaan myös epävarmuuden keskellä ja sietämään sitä.

Sinulle sopivat alat

Sinun persoonallisuustyyppisi (kekseliäs uudistaja, Holland-koodi RIE) sopii etenkin aloille, joilla vaaditaan ongelmanratkaisukykyä, analyyttistä ajattelua sekä uskallusta kokeilla uutta.. Tässä muutamia alaehdotuksia, joista voisit innostua:

Yrittäjyys

Hyödynnä käytännönläheisyyttäsi, analyyttistä ajatteluasi sekä yrittäjähenkisyyttäsi ja hyppää yrittäjyyden maailmaan.

Teknologia ja innovaatiot

Tee mullistavia innovaatioita soveltamalla ongelmanratkaisukykyäsi ja uteliaisuuttasi teknologiaan.

Insinöörityö

Suunnittele ja kehitä erilaisia tuotteita, ratkaisuja ja palveluja, jotka vastaavat tosielämän haasteisiin ja ihmisten tarpeisiin.

Johtaminen ja esihenkilötyö

Valjasta yrittäjähenkisyytesi ja reippautesi johtotehtäviin ja tee strategisia päätöksiä, jotka vievät tiimisi uudelle tasolle.

Tutkimus ja kehitys

Uppoudu tutkimuksen maailmaan ja muunna löydökset käytännön sovelluksiksi.

Tutustu koulutuksiin

Sinulle sopivia ammatteja ovat esimerkiksi

Arkkitehti
Front End Developer
Back End Developer
Rahoitusanalyytikko
Rakennusinsinööri
Tietokantahallinnoija
Markkinointipäällikkö

Liiketoiminta-analyytikko
Ympäristökonsultti
Sijoituspankkiiri
Yrittäjä
Kaupunkisuunnittelija
Teollinen muotoilija
Markkina-analyytikko

Lisätietoa kekseliästä uudistajista

Kekseliäät uudistajat (Holland-koodi: RIE) omaavat yhdistelmän Käytännöllisen (Realistic), Tutkivan (Investigative) sekä Yritteliään (Enterprising) persoonallisuustyypin ominaisuuksia. Heille on ominaista lähestyä tilanteita käytännöllisyyden näkökulmasta, pohtia asioita analyyttisesti sekä innovoida uusia suunnitelmia ja yritysideoita.

Avainpiirteesi:

Käytännöllinen (R, Realistic):

Tämä piirre näkyy käytännönläheisyytenä sekä mieltymyksenä käsillä tekemistä kohtaan. Pärjäät tilanteissa, joissa kohdataan reaalimaailman haasteita. Suhtaudut asioihin maanläheisesti, ja tavoittelet mielelläsi konkreettisia tuloksia.

Tutkiva (I, Investigative):

Tämä piirre näkyy luonnollisena uteliaisuutena sekä analyyttisena ajattelukykynä. Tutkiva luonne sukeltaa mielellään monimutkaisten kokonaisuuksien tutkimiseen ja yrittää löytää kaikkialta uutta ihmeteltävää.

Yritteliäs (E, Enterprising):

Tämä piirre ilmenee vahvana yrittäjähenkisyytenä. Sinulla on taipumusta tarttua tuumasta toimeen, ottaa vetovastuu ja luoda uusia mahdollisuuksia. Pidät riskien ottamisesta etenkin silloin, kun saat viedä luovat ideasi käytäntöön saakka.

TÄÄLTÄ voit lukea lisää RIASEC-mallista sekä siitä, miten ammatinvalintatestimme toimii.

Palaa alkuun ▲

Mainokset