Etsi koulutusta 👉

Olet idearikas uudistaja!

Olet selkeä viestijä ja käytännönläheinen johtaja, joka kykenee yhdistämään luovan ajattelun rakenteelliseen ongelmanratkaisuun. Ei hassumpaa!

Hei idearikas uudistaja 🧐

Olet luotettava, kiinnität huomiota yksityiskohtiin ja noudatat sovittuja menettelytapoja. Kukoistat ympäristöissä, joissa tarkkuus ja täsmällisyys ovat olennaisia – persoonallisuutesi on ainutlaatuinen sekoitus luovuutta, yrittäjyyttä ja mieltymystä rakenteellisiin ja järjestäytyneisiin lähestymistapoihin.

Vahvuutesi 💪

• Kyky yhdistää luovaa ajattelua yrittäjähenkeen.
  • Potentiaalia kehittää ja toteuttaa innovatiivisia ratkaisuja.
  • Poikkeuksellisen hyvä tarkkaavaisuus yksityiskohtiin ja kyky tuottaa laadukkaita tuloksia, jopa luovissa ja yrittäjyyteen liittyvissä yhteyksissä.
  • Yrittäjähenkisyys, joka näkyy aloitteellisuutena, johtamiskykynä ja haluna ottaa paikoitellen laskelmoituja riskejä.
  • Kyky johtaa ja hallita projekteja, joissa yhdistyvät luova toteutus ja hyvä suunnittelu.

Vahvista näitä 🧠

• Pyri kehittämään joustavuuttasi, jotta pystyt toimimaan myös silloin, kun järjestelmällinen lähestymistapasi haastetaan.
  • Ruoki ja vaali innovatiivista ja omaperäistä ajatteluasi – varmista, että sinulla on riittävästi aikaa ja mahdollisuuksia ideoida.
  • Laajenna mukavuusaluettasi, jotta pärjäät myös sellaisissa tilanteissa, joissa ei ole selkeitä menettelytapoja.

Sinulle sopivat alat

Sinun persoonallisuustyyppisi (idearikas uudistaja, Holland-koodi AEC) sopii etenkin aloille, joilla arvostetaan luovuutta, järjestelmällisyyttä ja yrittäjähenkisyyttä. Tässä muutamia alaehdotuksia, joista voisit innostua:

Luova yrittäjyys

Hyödynnä luovaa ajattelukykyäsi, yrittäjähenkisyyttäsi sekä järjestelmällistä tapaasi toimia ja opi yrittämisen salat.

Tuotesuunnittelu ja -kehitys

Kehitä uusia, innovatiivisia tuotteita ja ratkaisuja noudattamalla systemaattisia prosesseja sekä kunnioittamalla markkinoiden tarpeita ja laatustandardeja.

Markkinointi

Ole mukana luomassa luovia markkinointistrategioita ja -kampanjoita ja viesti niistä selkeästi.

Teknologia-ala ja startup-yrittäjyys

Haluaisitko perustaa ja olla johtamassa startup-yrityksiä, jotka yhdistävät luovia ratkaisuja järjestelmällisiin liiketoimintamalleihin?

Luova projektinhallinta

Valvo luovia projekteja ja pidä samalla silmällä, että aikataulut pitävät ja kaikki noudattavat sovittuja, vakiintuneita menettelytapoja.

Tutustu koulutuksiin

Sinulle sopivia ammatteja ovat esimerkiksi

Lisätietoa idearikkaista uudistajista

Idearikkaat uudistajat (Holland-koodi: AEC) omaavat yhdistelmän Taiteellisen (Artistic), Yritteliään (Enterprising) sekä Systemaattisen (Conventional) persoonallisuustyypin ominaisuuksia. Heille tyypillisiä ominaisuuksia ovat luovuus, yrittäjähenkisyys ja mieltymys järjestelmällisiin ja organisoituihin lähestymistapoihin.

Avainpiirteesi:

Taiteellinen (A, Artistic):

Tämä piirre ilmenee syvänä kiinnostuksena estetiikkaa, asioiden kauneutta ja luovaa ilmaisua kohtaan. Erilaiset tavat ilmaista itseään esimerkiksi taiteen, musiikin ja kirjoittamisen kautta ovat sinulle mieluisia. Mielikuvituksesi ja omaperäisyytesi takaavat sen, että olet hyvä keksimään uusia, innovatiivisia ideoita.

Yritteliäs (E, Enterprising):

Tämä piirre ilmenee vahvana yrittäjähenkisyytenä. Sinulla on taipumusta tarttua tuumasta toimeen, ottaa vetovastuu ja luoda uusia mahdollisuuksia. Pidät myös riskien ottamisesta silloin, kun saat viedä luovat ideasi käytäntöön saakka.

Systemaattinen (C, Conventional):

Pidät järjestelmällisyydestä ja järjestyksessä olevista työympäristöistä. Noudatat vaivatta vakiintuneita menettelytapoja sekä erilaisia sääntöjä ja määräyksiä – myös luovuutta vaativien projektien äärellä.

TÄÄLTÄ voit lukea lisää RIASEC-mallista sekä siitä, miten ammatinvalintatestimme toimii.

Palaa alkuun ▲

Mainokset