Etsi koulutusta 👉

Olet kekseliäs organisoija!

Kukoistat ympäristöissä, joissa tarkkuus ja täsmällisyys ovat valttikortteja. Olet hyvä rakentamaan ihmissuhteita ja saat tiimityöskentelyn sujumaan kuin vettä vain.

Hei kekseliäs organisoija 📢

Olet luotettava, tarkka ja noudatat sovittuja menettelytapoja. Sinussa yhdistyvät luovuus ja hyvät vuorovaikutustaidot, jonka lisäksi pidät järjestelmällisyydestä ja vakiintuneista toimintatavoista. Sinulle sopivat tarkkuutta, luovuutta ja sosiaalista vuorovaikutusta sisältävät roolit.

Vahvuutesi 💪

• Kyky soveltaa luovaa ajattelua samalla vakiintuneita toimintamalleja kunnioittaen.
  • Tarkkaavaisuus yksityiskohtia kohtaan, joka näkyy laadukkaana työnjälkenä.
  • Vahvat vuorovaikutustaidot – olet empaattinen, tehokas viestimään sekä kykenet rakentamaan pysyviä ja vahvoja yhteistyösuhteita.
  • Kyky hallita ja johtaa projekteja, tiimejä ja jopa organisaatioita niin, että luovuus ja järjestelmällisyys pysyvät tasapainossa.

Vahvista näitä 🧠

• Opi pitämään luovuutesi aisoissa, jotta myös rutiinitehtävät tulevat hoidetuiksi.
  • Pidä huoli, ettet aja itseäsi liian ahtaalle, vaikka innostutkin helposti uudesta ja heittäydyt siihen täysillä.
  • Opi ottamaan vastaan rakentavaa kritiikkiä, äläkä ota sitä liian henkilökohtaisesti.
  • Muista kunnioittaa auktoriteetteja, vaikka matala hierarkiarakenne onkin enemmän mieleesi.

Sinulle sopivat alat

Sinun persoonallisuustyyppisi (kekseliäs organisoija, Holland-koodi ASC) sopii etenkin urapoluille, joilla luovuus, vahvat vuorovaikutustaidot sekä mieltymys vakiintuneisiin prosesseihin nähdään vahvuuksina. Tässä muutamia alaehdotuksia, joista voisit innostua:

Tapahtumasuunnittelu

Suunnittele ja järjestä tapahtumia, festareita ja kokoontumisia ja pidä kaikki langat visusti käsissäsi.

Luova projektinhallinta

Johda ja koordinoi luovia projekteja sekä varmista, että aikataulut pitävät ja suunnitelmat etenevät.

Taidealan hallintotehtävät

Sovella luovaa ajatteluasi taidealan hallinnollisessa roolissa – vaikkapa museon, teatterin tai gallerian puikoissa.

PR ja viestintä

Herätä mielenkiintoa luomalla kiinnostavia viestejä, kampanjoita ja strategioita.

Voittoa tavoittelemattomien organisaatioiden johtaminen

Yhdistä luovuutesi ja halusi vaikuttaa yhteiskunnallisesti – ole mukana tekemässä maailmasta meille kaikille parempi paikka elää ja olla.

Tutustu koulutuksiin

Sinulle sopivia ammatteja ovat esimerkiksi

Tapahtuma-
koordinaattori
Gallerian kuraattori
Viestinnän asiantuntija
Varainkerääjä
Konservaattori
Arkistonhoitaja
Museotyöntekijä
Varainhankinnan johtaja

Lisätietoa kekseliäistä organisoijista

Kekseliäät organisoijat (Holland-koodi: ASC) omaavat yhdistelmän Taiteellisen (Artistic), Sosiaalisen (Social) sekä Systemaattisen (Conventional) persoonallisuustyypin ominaisuuksia. Heillä on hyvät vuorovaikutustaidot, luovuutta sekä taipumus suosia järjestelmällisiä toimintatapoja.

Avainpiirteesi:

Taiteellinen (A, Artistic):

Tämä piirre näkyy syvänä arvostuksena estetiikkaa ja luovaa ilmaisua kohtaan. Pidät taiteen ja itseilmaisun eri muodoista, kuten esimerkiksi kuvataiteesta, musiikista tai kirjoittamisesta. Mielikuvituksesi ja omaperäinen ajattelutapasi tekevät sinusta luovan ideapankin.

Sosiaalinen (S, Social):

Sosiaalisuutesi näkyy vahvoina vuorovaikutustaitoina sekä haluna tehdä tiimityötä ja auttaa muita. Kukoistat sosiaalisissa tilanteissa ja koet täyttymystä, kun onnistut rakentamaan ja ylläpitämään merkityksellisiä ihmissuhteita.

Systemaattinen (C, Conventional):

Tämä piirre näkyy rakkautena järjestelmällisyyttä kohtaan. Noudatat mielelläsi vakiintuneita toimintatapoja ja ylläpidät erilaisia systemaattisia prosesseja. Pidät siitä, että suunnitelmat ovat selkeitä ja niitä on helppo seurata.

TÄÄLTÄ voit lukea lisää RIASEC-mallista sekä siitä, miten ammatinvalintatestimme toimii.

Palaa alkuun ▲

Mainokset